pon-pia: 08:00-17:00
0850 555 000

Ako uzavrieť povinné zmluvné poistenie online

K vypočítaniu konečnej ceny PZP a uzatvoreniu povinného zmluvného poistenia online budete potrebovať:

  • osvedčenie o evidencii vozidla (tzv. veľký technický preukaz)
  • preukaz totožnosti poistníka (držiteľa, príp. vlastníka poisťovaného vozidla)

1. krok: Vstupné údaje pre výpočet ceny poistenia

Do kalkulačky povinného zmluvného poistenia vložte EČV vozidla a údaje sa vám načítajú automaticky alebo vyplňte základné informácie o vozidle ručne. Ide menovite o druh, objem a výkon vozidla a rok výroby. Ďalej zadajte začiatok poistenia, teda dátum, od ktorého požadujete účinnosť vášho povinného zmluvného poistenia.

2. krok: Doplnkové informácie o vozidle a jeho držiteľovi

Vyplňte bližšie detaily o vozidle ako napríklad továrenská značka, druh paliva či najväčšia prípustná celková hmotnosť vozidla. Pravdivo vypíšte informácie o držiteľovi vozidla akými sú napríklad rok nadobudnutia vodičského oprávnenia, počet spôsobených nehôd a iné.

3. krok: Výpis cien povinného zmluvného poistenia

Vyberte si jednu z ponúk povinného zmluvného poistenia. Vypočítané ceny PZP sú zoradené od najnižšej po najvyššiu, pričom sa zobrazujú aj varianty základného a vyššieho poistného krytia. Zobrazené ceny sú konečné a obsahujú všetky sprostredkovateľské zľavy a bonusy.

Podľa čoho vyberať povinné zmluvné poistenie?

Pri výbere povinného zmluvného poistenia odporúčame okrem ceny PZP pozerať aj na limity poistného krytia, ktoré sú dôležité najmä pre vodičov často jazdiacich do zahraničia. Všetky dôležité informácie o poistení nájdete v infoboxe označenom „I“ hneď vedľa konečnej ceny poistenia. Získate tak prehľad o tom, aké riziká poistenie kryje, aké ponúka benefity, a tiež aké sú prípadné možnosti pripoistenia.

4. krok: Osobné a platobné údaje poistníka

Zvoľte si frekvenciu a spôsob platby poistného a vyplňte požadované osobné údaje o držiteľovi vozidla. Ak sa držiteľ vozidla nezhoduje s jeho vlastníkom, je potrebné do online formulára uviesť aj meno, rodné číslo, číslo OP, bydlisko a kontaktné údaje vlastníka.

Ako je zabezpečená ochrana osobných údajov?

Prenos a ukladanie dát podlieha pravidlám ochrany osobných údajov, ktoré sú spracované v zmysle platného zákona. Prečítajte si viac o pravidlách ochrany osobných údajov.

Ochranu osobných údajov garantuje bezpečnostný certifikát GeoTrust SSL, ktorý všetky dáta o klientoch šifruje. Prečítajte si viac o našich bezpečnostných certifikátoch a oprávneniach.

5. krok: Dodatočné údaje k poisťovanému vozidlu

Doplňte VIN číslo vozidla, číslo osvedčenia o evidencii, evidenčné číslo vozidla a dodatkové informácie o poisťovanom vozidle. Poistnú zmluvu je možné uzavrieť aj v prípade, že osvedčenie o evidencii a evidenčné číslo vozidla neboli ešte z rôznych dôvodov pridelené.

6. krok: Rekapitulácia a kontrola správnosti údajov

Skontrolujte si všetky zadané údaje. V prípade, že chcete opraviť chybu alebo čokoľvek zmeniť, použite horné alebo spodné tlačidlo „Späť“. Potvrdením údajov na tomto kroku si dojednáte právoplatnú zmluvu, ktorá vám bude spolu s ostatnými dokladmi zaslaná na e-mail.

7. krok: Potvrdenie a možnosť okamžitej online platby

Prečítajte si pokyny na stránke potvrdenia a ak je to možné, uhraďte poistné cez službu CardPay. Pri niektorých poisťovniach nie je platba kartou dostupná a poistné je potrebné uhradiť iným spôsobom. Všetky platobné údaje sú preto automaticky zaslané aj na váš e-mail.

Čo robiť v prípade neuhradeného poistného?

Situácie s neuhradením poistného nastávajú pomerne často. V závislosti od toho, či ste poistné uhradili a poisťovňa len z nejakého dôvodu neeviduje platbu, alebo ste poistné neuhradili včas či vôbec, sa odvíja aj postupnosť ďalších krokov. Prečítajte si, ako postupovať pri neuhradení poistného.

8. krok: Tlač potrebných dokumentov a úhrada poistného

Vytlačte si zelenú kartu a majte ju spolu s ostatnými dokladmi uloženú vo vozidle. Ak ste neuhradili poistné cez službu CardPay, urobte tak spôsobom, ktorý vám najviac vyhovuje. Termín úhrady je spolu s platobnými údajmi uvedený v zaslanom e-maile.

Ako postupovať v prípade, že e-mail nebol doručený?

V niektorých prípadoch sa môže stať, že naše e-maily sú automaticky vyhodnotené ako SPAM. Preto je vždy potrebné skontrolovať si aj tento priečinok. V prípade, že e-mail nebol doručený v najbližších hodinách, a to ani do priečinka SPAM, prosíme kontaktujte nás telefonicky alebo e-mailom. Všetky informácie a doklady vám opätovne zašleme.