pon-pia: 08:00-17:00
0850 555 000

Ako vám môže pomôcť asistenčná služba vašej poisťovne?

22.10.2021 | Autor: Katarína Zelinková

Dobitie vybitej autobatérie, pomoc pri úraze v zahraničí či zabezpečenie inštalatéra alebo údržbára, to je len zlomok toho, s čím vám môže pomôcť vaša poisťovňa prostredníctvom asistenčných služieb.

Muž na turistike

Dnes je už štandardom, že súčasťou akéhokoľvek neživotného poistenia sú automaticky aj asistenčné služby. Tie predstavujú špecifický druh asistencie alebo pomoci pri riešení rôznych nepríjemností alebo problémov klienta. Každý typ poistenia má presne definovaný rozsah takejto asistencie, ktorý je vo väčšine poisťovní pomerne rozsiahly. Takže okrem toho, že vám poistenie v prípade poistnej udalosti ušetrí neželané výdavky, vaša poisťovňa za vás vyrieši rôzne menšie aj väčšie problémy.

Asistenčné služby v rámci poistenia auta

Keď sa stane dopravná nehoda alebo sa vaše auto poškodí a nebudete v prvom momente vedieť, čo robiť, vytočte číslo asistenčnej služby poisťovne, v ktorej máte uzatvorené PZP alebo havarijné poistenie. Jej operátor vám bude vedieť presne povedať, čo robiť v takejto situácii. Toto je však len základ z celkového rozsahu pomoci, akú vám vedia asistenčné služby poskytnúť. Dokážu vám pomôcť s celým radom problémov a nepríjemností s vaším autom. Hoci si každá poisťovňa nastavuje rozsah asistenčných služieb podľa seba, väčšina poskytuje nasledujúce druhy pomoci pri poruche vozidla, autonehode alebo iných komplikáciách:

  • zabezpečenie odťahovej služby,
  • vyhľadanie najbližšieho autoservisu,
  • zabezpečenie náhradného vozidla alebo ubytovania,
  • dobitie vybitej batérie,
  • doplnenie minutého paliva,
  • výmena defektu,
  • zabezpečenie tlmočníka pri nehode v zahraničí, pomoc pri komunikácii so zahraničnými úradmi, políciou a pod.,
  • informácie o situácii na hraničných prechodoch, výškach poplatkov na medzinárodných trasách a pod.,
  • ďalšia administratívna a právna pomoc, najmä pri nehode v zahraničí.

V rámci povinného zmluvného poistenia si môžete uzatvoriť aj rozšírené asistenčné služby. Na základe tohto doplnkového poistenia budete mať nárok na pomoc a asistenciu v oveľa väčšom rozsahu. Napríklad na zapožičanie vozidla či vybavenie náhradného ubytovania na viac dní. Toto pripoistenie sa odporúča najmä pre tých motoristov, ktorí sa chystajú autom na letnú dovolenku alebo veľmi často absolvujú dlhé trasy.

 Banner PZP

Pomoc v rámci poistenia majetku

Poisťovne poskytujú asistenčné služby aj ako súčasť poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Rovnako ako pri PZP a havarijnom poistení poskytujú poradenstvo v prípade poistnej udalosti a tiež aj pomoc pri rôznych nečakaných situáciách a nepríjemnostiach. Aj v tomto prípade platí, že rozsah poskytovaných služieb nastavuje každá poisťovňa individuálne, najčastejšie sa môžete stretnúť s nasledujúcimi typmi asistencie:

  • pomoc pri vymknutí sa, zabuchnutých dverách alebo zlomení kľúča,
  • zabezpečenie inštalatéra, kúrenára alebo iného odborníka v prípade technickej havárie,
  • pomoc pri deratizácii,
  • zabezpečenie pomoci pri uprataní domácnosti v havarijnom stave,
  • vybavenie náhradného ubytovania pre všetkých členov poistenej domácnosti, ak sa nehnuteľnosť stala po poistnej udalosti neobývateľnou,
  • predĺženie záruky domácich spotrebičov, ktoré nie sú staršie ako 3 – 5 rokov (rozsah záleží od konkrétnej poisťovne).

Klienti majú možnosť uzatvoriť si aj prémiové asistenčné služby v rámci poistenia bytu, domu a domácnosti. V rozšírenom variante vám poisťovňa môže zabezpečiť lekára na telefóne, konzultáciu s architektom alebo záhradníkom, právne poradenstvo alebo IT asistenciu. Viac o asistenčných službách poskytovaných ako súčasť poistenia majetku si môžete prečítať v tomto článku. Ich rozsah je naozaj široký a mnohí klienti stále nevedia o tom, že v rámci poistenia domácnosti a nehnuteľnosti majú nárok aj na takýto druh pomoci.

 Banner s maskotom poistenie domu a domácnosti

Asistenčné služby v cestovnom poistení

V cudzej krajine môže byť akýkoľvek problém alebo aj malá nepríjemnosť oveľa viac stresujúcejšia. Iná kultúra, jazyk aj spôsob riešenia sporov môže všetko skomplikovať. Preto majú asistenčné služby v cestovnom poistení nezastupiteľné miesto. Tu tiež platí, že ich rozsah sa môže medzi jednotlivými poisťovňami líšiť. Štandardne vám môžu pomôcť v uvedených situáciách:

  • pomoc pri akejkoľvek poistnej udalosti, ako je úraz či ochorenie. Operátor asistenčnej služby vám odporučí najbližšie zdravotnícke zaradenie alebo lekára,
  • zabezpečenie tlmočenia pri komunikácii s lekármi, políciou a pod.,
  • pomoc pri vypĺňaní tlačív a rôznych dokumentov v cudzom jazyku,
  • asistencia pri kontakte s rôznymi inštitúciami, ako je veľvyslanectvo, súdy, úrady a pod.,
  • zariadenie prevozu späť na Slovensko.

Aj v prípade cestovného poistenia je možné uzatvoriť si rozšírený variant asistenčných služieb. V rámci nich môže klient využiť asistenciu pri strate dokladov alebo batožiny alebo právnu pomoc. V niektorých poisťovniach má klient nárok na náhradu nákladov spojených s nákupom nevyhnutných potrieb a oblečenia pri strate alebo oneskorenom dodaní batožiny na letisku.

Na vašu poisťovňu sa môžete spoľahnúť aj na horách

Pomoc od asistenčných služieb môžete využiť aj v rámci poistenia na hory. V prípade tohto typu poistenia sú poskytované najmä v základnom variante. Pri akýchkoľvek problémoch alebo komplikáciách počas vášho pobytu na horách môžete vytočiť číslo asistenčnej služby vašej poisťovne a jej operátori vám poradia, ako máte ďalej postupovať, alebo poskytnú iné potrebné informácie.

Dôležité je vedieť, na čo máte nárok

Asistenčné služby poskytujú všetky poisťovne v rámci každého typu poistenia. Mnohí klienti však o tejto možnosti stále nevedia. Asistencia od poisťovne je pritom ako priateľ na telefóne, ktorý vám vie vždy poradiť a pomôcť. Asistenčné služby sú klientom dostupné 24 hodín 7 dní v týždni a je možné ich kontaktovať buď telefonicky alebo aj e-mailom. Vo väčšine poisťovní sú súčasťou základného balíka poistenia zadarmo, s výnimkou rozšírených variantov, ktoré sa dajú dojednať ako pripoistenia. S uzatvorením poistenia tak automaticky získate nárok na pomoc pri rôznych problémoch a komplikáciách, ktoré sa môžu stať buď u vás doma, počas vášho pobytu v zahraničí alebo pri jazdení na vašom aute.

Dobré vedieť:Keď sa stane akákoľvek poistná udalosť, kontaktovanie asistenčnej služby automaticky neznamená jej nahlásenie. Vždy sa musí ohlásiť stanoveným spôsobom a v určenej lehote. Poisťovne v súčasnosti poskytujú viacero možností nahlásenia poistnej udalosti a môžete si vybrať, ktorý vám najviac vyhovuje.

Stále platí zásada, že pred uzatvorením akéhokoľvek poistenia je dôležité oboznámiť sa s poistnými podmienkami, teda s rozsahom danej poistky a tiež aj asistenčných služieb. V neposlednom rade si poznačte kontaktné údaje asistenčnej služby a majte ich po ruke.

V našom porovnaní poistenia si môžete pri každej ponuke zobraziť podrobné informácie o zvolenom poistení a tiež aj poistné podmienky a ostatné dokumenty. Preto nenechajte nič na náhodu a poistite svoj majetok, auto alebo seba pri ceste do zahraničia výhodne a pohodlne. Zaručene ušetríte a v prípade poistnej udalosti budete mať nielen nárok na poistné plnenie, ale aj kvalitnú pomoc, ktorú určite oceníte v mnohých situáciách.


Uzatvorte si výhodné poistenie online kedykoľvek a kdekoľvek!