Smartfón už nemusí byť len nový, aby vám ho poistili

13.10.2017 | Autor: Netfinancie.sk

Mobilný telefón je dnes už neoddeliteľnou súčasťou nášho bežného aj profesijného života. Jeho strata, v akejkoľvek podobe, preto určite naruší náš komfort a každodenné aktivity. O poistení nového telefónu ste už určite počuli. Viete však, že je možnosť poistiť aj ten používaný?

Mnohým z vás sa určite stalo, že vám pri kúpe nového mobilného telefónu automaticky ponúkli aj jeho poistenie. A pri oznámení, že si to rozmyslíte, vám bolo povedané, že neskôr to už nebude možné. Áno, doteraz to bolo tak! Aktuálne však priniesla poisťovňa Generali produkt aj pre používané mobilné telefóny a tablety. Poistiť si tak môžete aj zariadenia, ktoré už nejaký ten čas používate, musíte však dodržať zopár pravidiel.

V skratke o poistení mobilného zariadenia od Generali

  • Poistenie používaných zariadení kryje prípady:
    • poškodenie a zničenie zariadenia v dôsledku pádu či obliatia tekutinou (rozbitý alebo obliaty displej, nefunkčný mobil/tablet po páde)
    • poškodenie a zničenie v dôsledku požiaru, záplavy vodou, skratu a podobných udalostí
    • krádež pri vlámaní alebo lúpežnom prepadnutí
  • Územnou platnosťou poistenia je celý svet (kryje teda aj poistné udalosti pri cestovaní v zahraničí)
  • Poistiť je možné mobilné zariadenie nie staršie ako 2 roky (od dátumu kúpy) zakúpené u akéhokoľvek predajcu či operátora s maximálnou cenou 1 500 €
  • Poistné je stanovené v 2 výškach a odvíja sa od kúpnej ceny:
    • 14 % z ceny nového zariadenia pri poistení na 1 rok
    • 22 % z ceny nového zariadenia pri poistení na 2 roky
    • splatné je jednorazovo pri uzatváraní poistenia

Ako si môžete poistenie uzatvoriť?

  1. Potrebné je navštíviť niektoré z predajných miest Pôjdeto, ktoré sa nachádzajú na vybraných pobočkách spoločnosti Telekom.
  2. Pracovník vykoná obhliadku mobilného zariadenia a na základe pokladničného bloku, resp. faktúry, s vami uzavrie poistnú zmluvu.
  3. Poistné uhradíte jednorazovo na celé zvolené obdobie (1 alebo 2 roky).

Ako postupovať v prípade poistnej udalosti?

  1. Po poškodení alebo zničení mobilného zariadenia sa nepokúšajte nič opravovať (v prípade, že si to situácia vyžaduje, zdokumentujte poistnú udalosť, resp. vyčkajte na policajnú správu)
  2. Dostavte sa na niektoré z predajných miest Pôjdeto.
  3. Odovzdajte pracovníkovi poškodený mobilný telefón alebo tablet.
  4. Pracovník za vás na mieste vyplní reklamačný protokol.
  5. Zo strany poisťovne vám bude po doriešení poistnej udalosti vyplatená náhrada škody znížená o spoluúčasť vo výške 20 € a o amortizáciu vo výške 2 % z hodnoty zariadenia za každý mesiac od jeho kúpy.

POZOR: Je potrebné dodať, že prípadné poškodenie mobilného zariadenia nemôže byť v dôsledku úmyselného konania a v prípade krádeži musí byť, ako v prípade napr. poistenia batožiny, prekonaná istá prekážka. Zároveň musí byť priložená aj policajná správa, ktorá bude dôkazovým materiálom pre poisťovňu.

Výhody, resp. nevýhody samotného poistenia si už musí zvážiť každý používateľ mobilného zariadenia. V každom prípade však môže byť pre niektorých ľudí, ktorí už viackrát o svoje smartfóny z uvedených dôvodov „prišli“, a to bez náhrady, dobrým riešením. Pre viac informácií o tomto poistnom produkte môžete navštíviť stránku telekomu alebo priamo niektorú z pobočiek Pôjdeto.

Poradíme vám?Mgr. Vladimír Cvik
a odborný tím poradcov