Ako postupovať v núdzových situáciách?
1) Zachovajte pokoj a všetku pozornosť venujte riadeniu vozidla
- Bez ohľadu na situáciu, vždy dajte prednosť vedeniu vozidla pred brzdením, znížite tak riziko prevrátenia či otočenia vozidla.
- Ak ide vozidlo vysokou rýchlosťou, vyhnite sa použitiu ručnej brzdy a prudkým zmenám vo vedení auta. Spomaľujte vždy ubratím plynu, postupným a plynulým brzdením a následne preraďovaním na nižšie prevodové stupne.
- V prípade poruchy bŕzd môžete na zastavenie vozidla použiť aj protisvah alebo spomaľovacie povrchy akými sú napríklad tráva či štrk.
- Ručnú brzdu používajte jedine vtedy, ak rýchlosť vozidla neprekročila hranicu 30 km/h, príp. ak je vozidlo pod kontrolou a chystáte sa ho úplne zastaviť.
2) Zapnite výstražné svetlá na vozidle
- Ak zistíte poruchu na vozidle, okamžite zapnite výstražné svetlá. Platí to aj v prípade, ak k núdzovej situácii dôjde počas vedenia vozidla. Upozorníte tak ostatných vodičov, že od vášho vozidla možno očakávať neštandardné správanie.
3) Zastavte vozidlo a miesto riadne zabezpečte
- Pred tým ako vystúpite z vozidla, nasaďte si reflexnú vestu.
- Umiestnite výstražný trojuholník na okraj vozovky tak, aby ho prichádzajúci vodiči včas a zreteľne videli.
- Najmenšia vzdialenosť trojuholníka je 50 m za vozidlom, na diaľnici a rýchlostnej ceste je to min. 100 m za vozidlom. V členitom teréne by mal byť trojuholník umiestnený ešte pred zákrutou alebo pred horizontom.
4) Kontaktujte ASA alebo asistenčné služby poisťovne
- Na území SR kontaktujte ASA na čísle 18 112, v zahraničí na čísle +421 2 492 05 949. Obe linky sú dostupné non stop, 365 dní v roku.
- Asistenčnú službu poisťovne je možné kontaktovať na príslušnom telefónnom čísle, ktoré je uvedené na asistenčnej karte k vášmu PZP, príp. havarijnému poisteniu.
5) Postupujte podľa pokynov pracovníka asistenčnej služby
- Pracovník ASA bude po vás požadovať tieto údaje:
- meno a priezvisko
- kontaktné telefónne číslo
- evidenčné číslo vozidla
- VIN číslo a model vozidla
- detailné miesto nehody
- informácie ohľadom nepojazdnosti vozidla, príp. dôvodu jeho nepojazdnosti
- okolnosti dôležité pre určenie najvhodnejšieho riešenia udalosti
- Poisťovňa môže od vás pri hlásení poruchy požadovať aj ďalšie informácie, majte preto pripravené aj všetky dokumenty k vozidlu a poisteniu.
Vyberte si najvýhodnejšie PZP aj s kvalitnými asistenčnými službami.